Fantastisk år for vores sponsorprojekt, Cool East

14-09-2018

Sponsorvirksomhederne i CSR-projektet Cool East – heriblandt Aalborg Havn – kunne ved årets generalforsamling se tilbage på et fantastisk år både sportsligt og økonomisk. Ishockeyheltene fra Aalborg Pirates tog både pokalfinalen og Danmarksmesterskabet, og årsregnskabet præsenterede et positivt resultat på 996.954 kr. Årets indtægter og udgifter til aktiviteter er – som tiltænkt – gået lige op, men en enkelt donation i løbet af året betyder, at Cool East nu er indehaver af Pirates-aktier til 1 mio. kr. 

Bestyrelsesformand i Cool East og og CSR Seniorkonsulent hos Aalborg Havn Logistik A/S, Ole Brøndum, er glad. 
- Vi er meget tilfredse med året, der har budt på masser af gode oplevelser for børn og voksne i Aalborg Øst, siger han og forsætter:
- Aalborg Pirates’ fantastiske sæson har naturligvis smittet positivt af på Cool East. Ved grundlæggelsen for tre år siden var Cool East-konceptet et særsyn, men vi er efterhånden et forholdsvis kendt sponsorkoncept i sportsverdenen. Denne sæsons resultater, tilskuerantal og køb af arenanavnet, Cool East Arena, har uden tvivl været medvirkende faktorer.

CSR med medbestemmelse
CSR-projektets formål er at skabe samhørighed og stolthed over at leve, bo og arbejde i Aalborg Øst ved at facilitere kulturelle og sportslige aktiviteter med Aalborg Pirates som platform. Årets aktivitetskalender har budt på bl.a. Røde Kors-indsamling, koncert, julehjælp, temadage for skoler og Aalborg Østs største ismaleri i Cool East Arena, der i de kommende tre sæsoner hedder Bentax Arena. Opbakningen til Cool East er stor.
- I de fleste tilfælde støtter man en sag med et pengebeløb og får sit logo synliggjort. Med Cool East-konceptet får vi noget helt andet ud af det. Her er vi selv med til at skabe de gode oplevelser for børn og voksne i Aalborg ud over at støtte ishockeyen, siger Bjarne H. Christensen, Commercial- and Business Development Manager, Aalborg Portland A/S.

Han suppleres af Rune Hyllested, næstformand i Cool East og CEO i STORM Advokatfirma:
- Jeg synes virkelig, at Cool East har bevist sit værd. Både som CSR-projekt og som sponsorat. Den kombination passer fortsat rigtigt godt til os. Det har været og er fortsat vigtigt for os at tegne et sponsorat, hvor vi kan være med til at gøre en forskel, men hvor vi også får noget tilbage. Og det har Cool East netop levet op til.

Cool East 2.0
Ikke kun medlemmerne af Cool East-gruppen er begejstrede for det originale koncept.
- Vi har mødt stor opbakning fra både aalborgensere, virksomheder og på politisk plan. Det giver selvsagt endnu flere muligheder for os i de kommende år, siger Ole Brøndum.

Lasse R. Henningsen, adm. direktør for Musikkens Hus og medlem af Cool East, er enig med formanden.
- Cool East er et succeskoncept, og udviklingsplanen for de kommende år er visionær. I Cool East 2.0 vil vi styrke samarbejdet med skolerne, daginstitutionerne og de kulturelle tilbud i Aalborg Øst. Men vi vil også arbejde på at skabe bro til andre aktører i postnr. 9400 og 9000, som vi i Musikkens Hus repræsenterer. 

Ny sponsor præsenteret
Styregruppen i Cool East er allerede i fuld gang med planlægning og eksekvering af det næste års udvidede aktivitetskalender. Og samtidig arbejdes der på at få nye sponsorer med for den kommende sæson. I den forbindelse blev Sparekassen Vendsyssel i går præsenteret som spritnyt medlem af Cool East.
- Vi er gået ind i Cool East, fordi vi synes, det er en god sag og ikke mindst en enormt spændende måde at tænke CSR på. En måde, hvor vi selv er involveret i det, vi støtter. Det giver mening for os på både det menneskelige og forretningsmæssige plan, siger Bo Bojer, afdelingsdirektør i Sparekassen Vendsyssels Aalborg Vest-afdeling. 

For flere informationer kontakt:
Ole Brøndum, bestyrelsesformand i Cool East, 31 95 30 31 eller ob@aalborghavn.dk
Thomas Bjuring, adm. direktør i Aalborg Pirates, 22 47 44 49 eller tb@aalborgpirates.dk
 


Nyhedsarkiv

Nyheder

KONXION A/S